Menu

Mechanika i Elektronika

W zakresie mechaniki i elektroniki wykonujemy:

  • gwarancyjne i pogwarancyjne przeglądy okresowe pojazdów,
  • serwis klimatyzacji: sprawdzanie szczelności suchym azotem, likwidacja nieszczelności, wymiana osuszaczy, naprawa sprężarek, napełnianie układów czynnikiem, dezynfekcja ozonem,
  • regeneracja turbosprężarek;
  • pompy wtryskowe i wtryskiwacze - regeneracja w systemie BX BOSCH;
  • serwis bieżący i naprawy główne:
    • napędy rozrządów,
    • łożyska i piasty kół,
    • amortyzatory, wahacze, łączniki stabilizatorów,
    • układy kierownicze: przekładnie, drążki i końcówki drążków,
    • hamulce, wspomaganie, ABS, ASR, ESP,
    • sprzęgła,
    • układy wydechowe,
    • wtryskiwacze, przepływomierze, sondy lambda, końcówki wtrysków,
    • skrzynie, przeguby, półosie napędowe,
    • silniki: głowice, uszczelnienia, układy chłodzenia, paliwa i smarowania, napędy - paski wielorowkowe, zapłon.
  • alternatory, rozruszniki - naprawa w systemie regeneracji BX BOSCH;
  • sprzedaż i montaż: autoalarmów, centralnych zamków, sterowania szyb elektrycznych, czujników parkowania, immobiliserów
  • ustawienie świateł, przeróbki oświetlenia pojazdów z USA;
  • dobór,sprzedaż,montaż katalizatorów i strumienic mocy,
  • wyważenie kół.

Serwis samochodowy

Serwis samochodowy BOSCH to obsługa zarówno samochodów z silnikami benzynowymi, jak i Diesla. Zakres oferowanych usług w stacji serwisowej obejmuje cały samochód: diagnostyka i naprawa elektroniki samochodowej, układów ABS, ASR, ESP, silników, zawieszeń, pomiary parametrów trakcji. W naszym serwisie znajdą Państwo wszechstronną obsługę w zakresie mechaniki samochodowej jak podstawowych czynności obsługowych: wymiana pasków rozrządu, amortyzatorów, sprzęgieł, a także wymiana oleju. Twoje auto otrzyma specjalną książeczkę serwisową BOSCH, w której odnotowywane będą wszelkie czynności obsługowe. Na części i robociznę udzielamy oczywiście gwarancji. Stali klienci mogą liczyć na atrakcyjne rabaty.

Pełen zakres naszych usług

  • serwis pogwarancyjny m.in. Skoda, VW, Audi, Ford, Peugeot, Citroen, Renault, Fiat, Seat, Toyota, Nissan i inne,
  • sprzedaż części zamiennych i akcesoriów do wszystkich marek, a w szczególności materiałów eksploatacyjnych BOSCH,
  • montaż haków holowniczych z pierwszym badanie w naszej stacji kontroli pojazdów badania techniczne w pełnym zakresie samochodów do 3,5 t,
  • sprzedaż opon, pełna obsługa ogumienia.

U nas zapłacisz kartą!

Państwa wygoda i zadowolenie są naszym celem, dlatego wprowadziliśmy system obsługi kart płatniczych.

Zestawy rozrządu z pompą cieczy chłodzącej

Firma Bosch oferuje klientom zestawy rozrządu, w których skład wchodzą, oprócz standardowych elementów, pompy cieczy chłodzącej. Rozrząd to bardzo ważny układ silnika. Jego zadaniem jest synchroniczne przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek rozrządu, który z kolei steruje odpowiednim otwieraniem zaworów ssących i wydechowych silnika.

Czytaj dalej...

Serwis klimatyzacji i odkażanie kabiny

Urządzenie BOSCH TRONIC przeznaczone jest do obsługi wszystkich układów klimatyzacji, tóre są zamontowane w samochodach. Umożliwiają również napełnianie nowych układów klimatyzacji. Elektroniczne sterowanie pozawala na szybką i niezwykle precyzyjną obsługę klimatyzacji. Urządzenie potrafi wykonać następujące czynności:

Czytaj dalej...

Regeneracja turbosprężarek

W naszym autoryzowanym serwisie BCS oferujemy profesjonalny demontaż i regenerację turbosprężarek. Zastosowanie wyważarek Schenck prezentowanych na foto i duże doświadczenie zdobyte przez długie lata działalności pozwala nam na rozwiązywanie bardzo skomplikowanych problemów podczas regeneracji turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych. Montaż oryginalnych części Melett, podczas naprawy turbosprężarki montowanych w naszym serwisie daje nam pewność prawidłowej i bezawaryjnej pracy turbiny, a co za tym idzie udzielenie rocznej gwarancji bez limitu przejechanych kilometrów jak na nową turbosprężarkę . Do każdej turbosprężarki montowanej w naszym serwisie po regeneracji dołączany jest protokół z wyważenia: Turbo Technics Ltd. – przykład poniżej. Jest to bardzo cenna informacja, dzięki której nie dojdzie do ponownego uszkodzenia regenerowanej turbiny. Przykładowy wygląd regenerowanej turbosprężarki z samochodu Ford Mondeo 2,0 dCi.

Czytaj dalej...

Serwis skrzyń automatycznych

Jako autoryzowany serwis autoryzowany BOSCH oferujemy: DYNAMICZNĄ lub STATYCZNĄ wymianę oleju w automatycznych skrzyniach biegów.

Jesteśmy uczestnikami projektu MOTUL EVO i gwarantujemy profesjonalną obsługę serwisowa automatycznych skrzyni biegów:

  • Automatyczne Skrzynie Biegów (AT)
  • Bezstopniowe Skrzynie Biegów (CVT)
  • Dwusprzęgłowe Przekładnie (DCT)
Czytaj dalej...

Serwis napędów 4x4

Serwisujemy również skrzynie rozdzielcze układów napędowych 4x4, następujących systemów:

  • 4Motion - HALDEX obecna nazwa - BorgWarner stosowane w Audi, VW, Skoda , Seat Volvo,Ford, SAAB, Land Rover, Range Rover
  • 4MATIC - stosowalne w Mercedes-Benz
  • xDRIVE - stosowane w BMW

4x4

W ramach obsługi serwisowej systemów napędu 4x4 wykonujemy kompleksową diagnozę układu napędowego pod względem prawidłowego ich działania. Stosujemy oryginalne oleje przekładniowe, filtry oleju oraz oryginalne części zamienne producentów w/w systemów napędowych. Nasze doświadczenie wskazuje jednoznacznie o koniczności okresowej wymiany oleju w układach napędowych 4x4. Typowym niedomaganiem napędu, której przyczyną jest brak okresowej wymiany oleju w dyferencjale jest jego blokowanie, które objawiają się dla kierowcy odgłosami głuchych stuków i szarpaniem. Szczególnie widoczne jest to przy próbach ruszania lub skrętu przy bardzo małych prędkościach. Napędy 4x4 powinny mieć co 60 tyś. km wymieniony olej a w niektórych generacjach dyferencjałów również filtr oleju.

Gdzie można znaleźć dyferencjał?

Jeśli mowa o samochodzie przednionapędowym zawsze będzie on wraz z przekładnią główną ukryty w obudowie skrzyni biegów. W samochodach tylnonapędowych zawsze przy tylnej osi, pomiędzy kołami, ukryty w obudowie bądź w sztywnym moście napędowym. W samochodach z napędem na cztery koła, w zależności od konstrukcji układu napędowego stosuje się dwa lub trzy dyferencjały.

dyfer

W skrzyniach zblokowanych z mechanizmem różnicowym olej jest jeden dla obu mechanizmów.W prostych konstrukcjach stosowanych w SUV-ach i crossoverach gdzie za przeniesienie napędu na tylną oś odpowiada sprzęgło wielopłytkowe, stosuje się jeden mechanizm różnicowy podobnie jak w samochodzie przednionapędowym, znajdujący się w obudowie skrzyni biegów, natomiast drugi znajduje się tak jak w tylnonapędówkach przy tylnej osi. Ważne, aby pamiętać, że sprzęgło wielopłytkowe w zależności od konstrukcji również wymaga obsługi olejowej. Niektóre konstrukcje są zamknięte na stałe i nierozbieralne, ale inne mogą wymagać okresowej wymiany specjalnego oleju, np. napędy  Haldex, xDrive, 4Matic. Dwa mechanizmy różnicowe znajdziemy również w klasycznych samochodach terenowych z dołączanym napędem przedniej osi. Przedni oczywiście z przodu między kołami, tylny analogicznie z tyłu. Tu z kolei warto pamiętać o dodatkowej przekładni zwanej powszechnie reduktorem lub skrzynią rozdzielczą, która również wymaga smarowania. W skrzyni rozdzielczej znajduje się również mechanizm różnicowy, jeśli samochód ma bardziej zaawansowany napęd na cztery koła, tzw. stały. Występuje m. in. w niektórych odmianach Mitsubishi Pajero, klasycznych Land Roverach, ale też np. w niektórych Mercedesach z układem 4MATIC. Tymczasem w wybranych modelach Audi z napędem quattro, ze wzdłużnie umieszczonymi silnikami, mechanizm różnicowy umieszczono w obudowie skrzyni biegów.

Kiedy wymieniać olej w dyferencjałach?

Na pewno najlepiej od razu po zakupie używanego auta jeśli ma ono przebieg większy niż przebieg konieczny do wymiany oleju. Trzeba się pilnować również wskazań producenta. Koniecznie należy skontrolować poziom i przy okazji zrobić wymianę oleju w skrzyni biegów i/lub dyferencjale jeśli widać wycieki. Często w tylnych mostach samochodów tylnonapędowych (o terenówkach nie wspominając) widać pocenie się obudowy mechanizmu różnicowego. Jest to zwykle niegroźne, ale raczej na silniku gdzie olej zmienia się przynajmniej raz w roku, natomiast dyferencjał może pocić się przez kilka lat czy kilkaset tysięcy kilometrów. Tym samym, w jego obudowie może już praktycznie nie być oleju. Reasumując w celu zapewnia niezawodnego działania w napędach 4x4 powinien co 60 tyś. km przebiegu być wymieniony olej przekładniowy - odpowiadający normom producenta a w niektórych generacjach dyferencjałów również filtr oleju np. Halex IV generacji.

Czytaj dalej...

Regeneracja filtrów DPF FAP SRC

Wstępna ocena

  • Dostarczasz lub wysyłasz zdemontowany filtr DPF do naszej firmy. Możesz także umówić się na przyjazd całym samochodem, zdemontujemy go wtedy sami
  • Po przyjęciu dokonujemy cyfrowej endoskopowej oceny wkładu filtra z obu stron pod kątem uszkodzeń mechanicznych i ewentualnego nadtopienia
  • Wykonujemy test przeciwciśnienia na stanowisku probierczym w celu zbadania stopnia zablokowania. Zmierzone nadciśnienie zostaje wydrukowane na protokole z urządzenia

Uszkodzenia uniemożliwiające regenerację

W przypadku gdy filtr DPF lub katalizator ma pęknięty, niekompletny lub nadtopiony wkład ceramiczny lub widać ślady mechanicznej ingerencji w DPF, nie będziemy w stanie go zregenerować. Regeneracja jest możliwa tylko w przypadku, gdy filtr jest zabrudzony, nawet bardzo mocno, ale nie uszkodzony. W razie braku możliwości naprawy nic nie płacisz.

 

regeneracja

Regeneracja i czyszczenie filtra cząstek stałych DPF,FAP / katalizatora SRC

  • Procedura czyszczenia filtra DPF lub katalizatora na urządzeniu FH2
  • Dobór i montaż odpowiednich adapterów montażowych i redukcji
    • Wtryśnięcie specjalistycznego detergentu po obu stronach wkładu ceramicznego. Detergent ma za zadanie m.in wypieranie zalegającego oleju silnikowego, który mógłby utrudnić proces czyszczenia
    • Montaż filtra lub katalizatora do komory czyszczącej urządzenia
    • Czyszczenie DPF wodą o wysokim impulsowym przepływie. Wysoki wydatek możliwy jest dzięki turbinie zainstalowanej wewnątrz urządzenia. Proces czyszczenia rozpoczynany jest wstecznie do przepływu spalin.
    • Po zakończonym pierwszym cyklu, odwracany jest kierunek przepływu, zatem rozpoczyna się czyszczenie wodą zgodnie z kierunkiem spalin. Z racji mniejszego dławienia niż w fazie pierwszej urządzenie uruchamia w cyklu automatycznym dodatkową pompę dla zwiększenia przepływu wody.
    • Trzeci cykl czyszczenia wodą jest powtórzeniem cyklu pierwszego, zatem przeciwnie do przepływu spalin.
    • W przypadku bardzo silnie zabrudzonych filtrów DPF procedura czyszczenia zostaje powtórzona we wszystkich trzech krokach.
    • Opróżnienie filtra lub katalizatora z wody
    • Suszenie filtra przepływającym powietrzem o temperaturze 90 C. Dzięki zastosowaniu podwójnego systemu w urządzeniu, możliwe jest czyszczenie jednego filtra, a suszenie drugiego w tym samym czasie. Zwiększa to znacznie wydajność pracy naszego działu.
    • Chłodzenie filtra DPF w wymuszonym obiegu powietrza. DPF po zakończonym procesie suszenia i chłodzenia jest wolny od wody użytej do czyszczenia.
    • Powyższa procedura jest gwarancją usunięcia 98,5% sadzy oraz popiołu, a także oleju silnikowego lub płynu chłodniczego z filtra DPF lub katalizatora.
  • Wykonujemy test przeciwciśnienia dla potwierdzenia skuteczności usunięcia sadzy i popiołu. Nadciśnienie podane w milibarach jest zawarte na protokole z urządzenia FH2. Można zatem porównać wartość przed oraz po czyszczeniu filtra cząstek stałych. Przykładowe wyniki: Przed: 800 mbar / Po: 49 mbar; Przed: 108 mbar / Po: 15 mbar. Wartość przeciwciśnienia dla każdego filtra jest inna i ocenie podlega różnica, a nie sama wartość końcowa.
  • Oceniamy ponownie wkład filtra DPF z obu stron za pomocą badania endoskopowego, tym razem po czyszczeniu.

regeneracja-filtrow

Uwaga:

Po procesie regeneracji DPF/FAP i ponownym montażu w pojeździe, należy wykonać czynności diagnostyczne i resetujące jak np. kasowanie poziomu popiołu lub zakończenie niekompletnej regeneracji filtra. Są to podobne czynności, co po montażu nowego filtra DPF i wynikają z konieczności przyuczenia sterownika silnika do prawidłowo działającego filtra cząstek stałych.

regeneracja3

regeneracja4

Czytaj dalej...